Bộ sưu tập gồm 22 hình vẽ thuộc Tịnh Độ tông

Trong Tịnh Độ tông, các hành giả tin rằng khi tụng danh hiệu của đức Phật A Di Đà, thì Ngài sẽ luôn bảo vệ, cứu độ người tụng niệm mọi lúc, mọi nơi.

(The collection of 22 Drawings of Pure Land Buddhism)

Tịnh Độ tông là một nhánh của Phật giáo Đại thừa, cũng là một truyền thống Phật giáo phổ biến và chiếm ưu thế ở Việt Nam.

Tịnh Độ là một trong những truyền thống Phật giáo được thực hành rộng rãi nhất ở Trung Quốc và các nước như Nhật Bản, Hàn Quốc, Singapore, Malaysia, Việt Nam.

Hầu hết các kinh điển và giáo lý Phật giáo Tịnh Độ tông chủ yếu đều dựa trên Đức Phật A Di Đà (A Mi Đà Phật) như Kinh Vô Lượng Thọ, Kinh Quán Vô lượng thọ Phật, Phẩm 40 của Kinh Hoa Nghiêm, Kinh A Di Đà, Kinh Phật Ðảnh Thủ Lăng Nghiêm: Chương Ðại Thế Chí Niệm Phật Viên Thông.

“Nam mô A Mi Đà Phật” là một trong những câu tụng niệm được thực hành nhiều nhất trong Tịnh Độ tông.

Trong Tịnh Độ tông, các hành giả tin rằng khi tụng danh hiệu của đức Phật A Di Đà, thì Ngài sẽ luôn bảo vệ, cứu độ người tụng niệm mọi lúc, mọi nơi.

Khi người thực hành có lời nguyện vãng sinh ở cõi Tịnh Độ của đức Phật A Di Đà, họ có thể vãng sinh ở đó vào cuối đời.

Tín, Nguyện và Hạnh được gọi là “Ba tư lương” của Tịnh Độ tông.

*Một số hành giả Tịnh Độ thường kết hợp việc Niệm danh hiệu của đức Phật A Mi Đà với Hơi thở của họ:

1. Hít vào: Niệm “NA”
2. Thở ra: Niệm “MO”.
3. Hít vào: Niệm “A”
4. Thở ra: Niệm “MI”.
5. Hít vào: Niệm “DA” (TABHA)
6. Thở ra: Niệm “BUDDHA”.

Người tu Tịnh Độ thường có “Lịch Niệm Phật Hằng Ngày”.

Hòa thượng TUYÊN HÓA từng giải thích về “QUÁN TƯỞNG NIỆM PHẬT”:

Quán tưởng tức chỉ đơn thuần quán tưởng, không cần phải có tượng Phật trước mặt.

Quán tưởng:

“A Di Ðà Phật thân kim sắc;
Tướng hảo quang minh vô đẳng luân;
Bạch hào uyển chuyển ngũ Tu Di,
Cám mục trừng thanh tứ đại hải;
Quang trung hóa Phật vô số ức,
Hóa Bồ-tát chúng diệc vô biên;
Tứ thập bát nguyện độ chúng sinh,
Cửu phẩm hàm linh đăng bỉ ngạn.”

Quán tưởng bài kệ tán Phật này cũng có thể đắc NIỆM PHẬT TAM MUỘI.

(The collection of 22 Drawings of Pure Land Buddhism)

Pure Land Buddhism is an early branch of Mahayana Buddhism which is a prominent, popular, and dominant Buddhist tradition in Vietnam.

Pure Land is one of the most widely practiced traditions of Buddhism in China and countries such as Japan, South Korea, Singapore, Malaysia, Vietnam…

Most Pure Land Buddhist sutras and teachings are based on Amitabha Buddha (Amida Buddha) such as Infinite Life Sutra, Sutra on the Contemplation of Buddha Amitayus, Chapter 40 of the Avatamsaka sutra, The Amitabha Sutra, The Surangama Sutra: Chapter on Mahasthamaprapta Bodhisattva's Perfect Penetration with Mindfulness of the Buddha…

“NAMO AMITABHA BUDDHA” is one of the most practiced recitations in Pure Land Buddhism.

In Pure Land Buddhism, practitioners believe that when they recite the name of Amitabha Buddha, He always protects and rescues the reciter anytime, anywhere.

And when they have the vow to rebirth in the Amitabha’s Pureland, they can rebirth there at the end of their life.

Faith, Vows, and Practice are called “The Three Provisions” of the Pure Land Buddhism.

*Some Pure Land practitioners often connect the Amitabha Buddha’s name Recitation with their Breath:

1. Breathe in: Recite “NA”
2. Breathe out: Recite “MO”.
3. Breathe in: Recite “A”
4. Breathe out: Recite “MI”.
5. Breathe in: Recite “DA” ( TABHA)
6. Breathe out: Recite “BUDDHA”.

Pure Land practitioners often have the “Daily Schedule for Buddha-Name Recitation”.

--
Master Hsuan Hua taught that:

”Simply explained, there are four kinds of BUDDHA RECITATION.

-The first is “Contemplating by Thought Buddha Recitation”;
-The second, “Contemplating an Image Buddha Recitation”;
-The third, “Holding the Name Buddha Recitation”;
-And the fourth, “Real Mark Buddha Recitation.”
In “Contemplating by Thought Buddha Recitation”, one contemplates the following verse:
Amitabha Buddha’s body is of golden hue;
His fine marks brilliant beyond compare.
The white hair-mark winds as high as five Mount Sumerus;
And his purple eyes are as deep and clear as four great seas.
Countless transformation Buddhas appear within his light;
With transformation Bodhisattvas, also numberless.
His forty-eight vows take living beings across;
In nine grades of lotuses to reach the other shore.

(Explained by Master Hsuan Hua,
Source: https://www.drbachinese.org/)

Below is the collection of 22 drawings of Pure Land Buddhism for readers of The Vietnamese Journal of Buddhist Studies.

Tác giả: Diệu Trí
Tranh: Guo Tu-C.T MLS

Nguồn Tạp chí Phật học: https://tapchinghiencuuphathoc.vn/bo-suu-tap-gom-22-hinh-ve-thuoc-tinh-do-tong.html